Marketing w oparciu o sport

0
66
marketing w sporcie

Marketing w sporcie jest coś, co od bardzo dawna możemy zaobserwować. To pojęcie nie ogranicza się jednak tylko i wyłącznie do reklam telewizyjnych, w których występują popularni polscy lub zagraniczni sportowcy. Marketing w oparciu o sport jest obecny także jako sponsorowanie wydarzeń sportowych, które są transmitowane w telewizji. Na pewno każdy z nas, oglądając mecz piłki nożnej lub siatkówki wie, że zanim tego rodzaju transmisja się rozpocznie, wyświetlane są reklamy firm, które sponsorują to wydarzenie. Na ekranie naszego telewizora wyświetlana jest reklama firmy, wraz z jego logo, a lektor wypowiada słowa typu ”sponsorem transmisji jest firma (tutaj pada jej nazwa), oferująca…” (tu pada rodzaj usługi, która ta firma świadczy). Takich reklam jest pokazywanych nawet kilka przed transmisją sportowego wydarzenia. Kolejnym przykładem marketingu w oparciu o sport są reklamy firm, które sportowcy mają pokazane na swoich strojach. Niejednokrotnie widzieliśmy przecież skoczka narciarskiego, który na kombinezonie czy goglach miał logo firmy, która jest sponsorem transmisji zawodów skoków narciarskich, lub siatkarza czy piłkarza, który takie logo miał na koszulce, w której rozgrywa mecz. Bez tego rodzaju marketingu pewnie żaden rodzaj zawodów sportowych nie mógłby się odbyć i nie byłby transmitowany w środkach masowego przekazu. Przecież sportowych kibiców na całym świecie jest mnóstwo, a trybuny ich wszystkich nie pomieszczą. Właśnie dlatego, dzięki różnym sponsorom mamy możliwość oglądania sportu w telewizji czy internecie i przeżywania ich zupełnie tak samo, jakbyśmy widzieli to na żywo.

ardeum.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here